Mina julminnen

Tack för att ni ville dela med er av era julminnen, och håller med många att man verkligen längtar efter maten och att öppna julklapparna, speciellt när man var liten var det extra kul att öppna julklappar. Om du inte har delat med dig än av dina julminnen kan du rulla ner lite här bara och skriva i kommentarer.

Mina julminnen som jag har, är väldigt många, tänkte dela med mig av några av dom.

En gång när jag var riktigt liten, kom inte ens ihåg det själv men oj vad jag har blivit mobbad av min familj för det. Det var julafton och vi hade ätit och så, morfar skulle iväg och köpa tidningen.. sen kommer tomten och jag blir skit rädd och springer iväg och gömmer mig. Mamma kommer efter och säger att det inte är någon fara så vi gick tillbaka och jag satt i hennes knä enda tills tomten hade gått, men jag var ändå ganska modig och skakade hand med honom en gång. Hahaha. Tänk hur dum man var när man va liten :)

Ett annat var när vi avslöjade min farfar. Eftersom att mina föräldrar är skilda och har varit det sen jag var tre år så brukade vi efter att jag var fem år tror jag, fira varannan jul hos pappa, och varannan jul hos mamma. Den här julen skulle vi fira hos pappa och då brukade vi alltid åka till farmor och farfar och där brukade mina fastrar och kusiner vara. Så hade vi kollat på kalle anka, käkat och sådär, och det var dags för julklapparna. Kommer farfar där och säger
-Jag ska gå och köpa tobak  (  min farfar har så länge jag kan minnas rökt pipa ).
Och då tänker vi barn, att om han ska gå och köpa det måste han gå åt ett håll , så vi gick och ställde oss i köket och kollade ut och ifall vi såg honom så hade han ju talat sanning. Men då sa våran farmor, nej ungar stå inte där, kom in i vardagsrummet så ska vi sjunga lite sånger ( min pappa brukade ha sin gitarr med )  Så då kunde vi ju inte avslöja honom. Efter ett tag kommer tomten och vi sätter oss ner på golvet framför honom, han håller i ett paket och mina ögon fastnar på hans hand. Han hade en ring på ena fingret. Sen går han och farfar kommer tillbaka, och har exaakt samma ring på exakt samma finger, så jag säger till min brorsa och kusiner, kom ! så går vi in i ett annat rum och jag bah; tomten hade samma ring som farfar har ! Tomten är farfar.   Haha, det året visste jag att tomten som kommer till alla och delar ut julklappar, han finns inte. Men jag tror nog ändå att varje släkt har sina tomtar. ;)

Sen måste jag bara berätta en till sak ! Vet att ingen har orkat läsa så här långt men ändå. När man var liten kunde man ju typ skriva en önskelista som var typ två meter lång och man fick ju typ alltid minst hälften av det som stod på den. Så när vi var mindre så  hade vi olika platser på golvet som vi satt på , och så byggde vi murar av våra julklappar, som typ; haha det här är min stad och här kommer inte ni in ! så tävlade vi alltid om vem som hade störst mur. 

Åh vad man önskar att man var liten igen ! :)
Idag drog min mamma och kenta och köpte en julgran, vi satte upp den på våran baksida. Tror det blir jättefint sen när det kommer snö !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0