JULAFTON

Pff, har precis fått reda på att vi typ inte kommer göra något speciellt på julafton, jippie !  Naat..   Liksom vilket liv man har som sitter hemma på julafton utan att träffa släktingar eller nånting på julen. Liksom har ju alltid vart så och nu så ska vi bara sitta hemma och muppa, och man kommer ju typ inte kunna träffa nån heller eftersom att alla kommer ha åkt bort eller ha fullt upp hemma. Någon som vill ha en tung resväska?  Jag hoppar gärna ner !  Och så försökte jag förklara för mamma som tycker att vi ska hyra filmer då, att det är inte ens diskuterbart. Man kan väl förfan inte sitta och kolla på massa filmer hela dan på en julafton ? Vad fan är det för nåt? Shit använd hjärnan för i helvete. Liksom julen är den högtid jag längtar mest till, till och med mer än min egna födelsedag. Och så får man höra ''vi kan hyra filmer..'' Asså seriöst vad tänker man med? Ska fan skaffa pojkvän och fira jul me han. Asså att hyra film på julafton kan man ju likagärna skita i julbordet också ! Då kan man ju lika gärna käka mcdonalds och skita i alla julklappar. Eller? Och så blir jag ännu mer sur på mamma när jag förklarar för henne att jag inte tycker att det är acceptabelt att kolla på film hela julafton, och sitta hemma själva. Men då blir ju hon sur och säger; ''jajjaa, men det är en och en halv månad kvar tills jul.''  Men shit det var ju du som tog upp det? Och du ska ju alltid få säga vad du tycker. Asså sånt blir jag alltid jäkligt irriterad på, folk som alltid ska få säga vad dom tycker men så fort nån annan säger vad den tycker så får den inte göra det.  Dessutom, hyra film brukar vi alltid göra på juldan , så hur fan tänkte du?  Öhh, jag är faktiskt ganska irriterad just nu. Som mamma sa, '' Micke ( min morbror) har ju redan bjudit mormor och morfar hem till dom på jul , och jag tänkte att dom brukar ju alltid komma hit så då är det ju inte mer än rätt att dom åker till micke. Iofs så bjöd micke oss också men vi kommer aldrig få me sebbe dit och jag tänker ju inte direkt lämna honom ensam hemma på julafton.''  Men åhh asså jag är så jävla besviken just nu att jag nästan känner att jag skiter i julen och julklapparna. Om han är så jävla handikappad och inte kan offra sig ens på julafton så får han väl sitta hemma själv på julafton ?!  Nej det är klart att alla andra ska få lida. UÄH !  Asså jag får damp snart! Asså ååh döda mig någon? Eller försök få mig på bättre tankar för jag tänker fan inte bli nöjd förrns morsan har kommit på nånting bra, OBS INGA JÄVLA FILMER!

Såå..  vad ska ni göra i jul? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0