VÅLDTÄCKTER

Det är ju vääldigt många tjejer som blir våldtagna och sådär. Till exempel typ på sommaren eller om man typ har varit på nån fest eller nåt liknande. För okej, på sommaren är det varmt och då vill man ju inte direkt gå omkring i jeans? Så då kanske man har på sig nån kort kjol och ett linne eller nån klänning. Och på fest är det ju också väldigt många som klär upp sig och har klänningar m.m. Och dom kanske dansar lite om det är fest eller nåt sånt. 

Men det jag undrar är, vad av det beteendet är det som säger ''Hej, våldta mig!'' ?

Bara för att man kanske har på sig en väldigt kort kjol? Och kanske en ganska så uringad tröja/linne? Visst man har på sig såna kläder för att man tycker att dom är fina eller också att man vill ha uppmärksamhet. Och det är ju fyfan hur jävla normalt som helst? Det är väl klart att man vill att en snygg kille ska kolla på en? Och då är det ju ett ganska lätt sätt att få uppmärksamhet på. Men bara för att man har på sig den där korta kjolen, string och en uringad tröja/linne så betyder det fan heller inte att man vill bli våldtagen. Det finns inte en enda tjej som vill det så det där är ju bara idiotiskt! Det finns ingen anledning att våldta en person bara för att den har på sig det där och/eller dansar?  Om man säger; nej jag vill inte, släpp mig eller nåt sånt så betyder ju det att personen inte vill? Och om den andra fortsätter så är det ju självklart en våldtäckt? Man kan inte komma och skylla på att ''hon hade utmanande kläder'' eller ''hon dansade och flörtade med mig''.  SO WHAT? Blir så jävla irriterad.

Ni vet filmen säg att du älskar mig? Om inte så är det iaf en tjej som blir våldtagen. Och hennes beteende och som hon klär sig, ja det är jävligt slampigt. Och att hon säger att hon inte alls blivit våldtagen, det förstår jag att hon säger för liksom det är ju inget man går och skryter om direkt? Men okej det är ju väldigt dumt att fortsätta hålla på att klä sig slampigt medmera. Men liksom, inget ger dom där killarna rätt att våldta henne? Och det jag blir så jävla sur på är ena killens advokat som sitter och säger på en sån där rättegång eller vad det är dom har, att ''du var slampigt klädd'' eller vafan det är han säger, OCH?

Jag är glad att jag inte har råkat ut för en våldtäckt och jag tycker faktiskt synd om dom som har blivit våldtagna, det är ju inget dom har bett om. :/

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Usch jag blir så förbannad på de som säger att det har med klädseln att göra huruvida man vill bli våldtagen eller ej... fy fan kokar i hela mig!

2009-01-13 @ 21:48:29
URL: http://missnathalie.blogg.se/
Postat av: =)

Hehe håller faktiskt med Nathalie lite, fast det var ju en fin tanke att skriva om det. =)



/Danne! Du vet, han som spammar.

2009-01-14 @ 20:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0